RSS

Aylık arşivler: Aralık 2011

Hoşçakal 2011

Hoşçakal 2011 seni hiç özlemeyeceğim..

Geleceğe…

— Emin

 
Yorum yapın

Yazan: 30/12/2011 in Jenerik, Muzik

 

Etiketler: , , , ,

Kenan Doğulu – Rüzgar

 

diardi istediği kadar konuşur gibi şarkıları sevsin. Emin istediği kadar kenanı kıskansın. Keno benden bahsetmiş yapacak bir şey yok. 2012’nin marduku benim 🙂

 
1 Yorum

Yazan: 30/12/2011 in Muzik, Türkçe Pop

 

Etiketler: , ,

Fırat Tanış – Yani

Yani…

Emre Altuğ’un yorumuyla tanıdığımız şarkı Yani, benim tam da sevdiğim şeye vurgu yapmış meğerse. Sanatın sadece bir alanında değil, pek çok alanında yetenekleri ile var olan sanatçılar… hem iyi tiyatro oyuncusu, hem Bir Zamanlar Anadolu’da olduğu gibi sinemanın önemli karakter yüzlerinden biri ve bu şarkıyla öğrendiğim gibi iyi bir müzisyen Fırat Tanış.

Sanırım yaşlanıyorum. Eskiden büyük tiratlar, etkili sözler, iyi ses performansları etkilerdi beni. Son zamanlardaysa nerde konuşur gibi şarkı söyleyenler, nerde naiflik.. bayılıyorum! Yani, tam anlamıyla sizi sözü-müziği ile değil mırıldanışındaki hazla doyuran bir şarkı bence. Takılmayın öyle yok kemancı yeterince iyi değilmiş, yok Fırat Tanış Emre Altuğ kadar iyi söyleyemiyormuş… Mırıldanın, güzelleşsin sesinizde şarkı 🙂

Yaz kokusu duyardım kışın ortasında bile,
Uzun cümleler kurardım konuşurken…

– diardi

 

Etiketler: , , , , , ,

Gecenin Öteki Yüzü


Madem ateşin var, ne duruyorsun karanlıkta? Hadi koş, hayata…

[Gece… Kadın (Zuhal Olcay) yaşlı gözlerle deniz kenarına yaklaşır. Bankta sessizce oturan adam (Müşfik Kenter) kadına doğru yürür ve omzuna dokunur. Kadın korkar ve geri çekilir.]
(MK): Ateşin var mı?
[Kadın başını “hayır” anlamında sallar.]
(MK): Sigara içmez misin?
[Adam kadından aynı tepkiyi alınca arkasını dönüp uzaklaşmaya başlar. Fakat bir iki adım adıp durur, tekrar kadına döner.]
(MK): Allah bilir rakı da içmezsin..
[Ve tekrar kadının yanına yürür.]
(MK): Konuşmasını da bilmezsin değil mi? Sen kuşları da sevmezsin, çiçekleri de. Söyle, öyle değil mi? Canın çekmez mi hiç keyfetmeyi? [Adam bir yandan da elini şıklatmaktadır] Parayı sever misin, parayı?
[Kadın hala cevap vermemektedir.]
(MK): Onuda mı? Erkeklerden nefret ediyorsun ha? Ee sana da bu yakışır. At kendini denize! Ne duruyorsun? Boşuna bu dünya de be! Benim yarı yaşım kadar bile yoksun. Güzelmişsin de… Derdin mi çok? Hı? Benden de mi çok? At kendini şurdan denize…
[Bu zamana kadar adamın söylediklerini aynı yüz ifadesiyle tepkisizce dinleyen kadın, gülümser *şahane bi gülümseyiştir tabi bu, belirtmeme gerek var mı bilmem* ve adamın ağzındaki sigayarı yakmak için çakmağını çıkarıp uzatır. Adam sigarasını yakar.]
(MK:) Madem ateşin var, ne duruyorsun karanlıkta? Hadi koş, hayata…
[Gülümser ve oradan uzaklaşır. Uzaklaşırken de kendi kendine konuşur]
(MK): Hey bre Karacaahmet, kara mezarlık. Sana gelmiyorum işte. Var mı bir diyeceğin? Yorgo’nu meyhanesine gidiyorum, daha çoook beklersin…

— Emin

 

Etiketler: , , , ,

Kent Ozanları

Haftanın son günü olduğu için mi, yoksa banyo yaptırılıp, tırnakları kesilerek TRT Ana Haberleri başladığını gösteren saatin saniyesi eşliğinde yatağa gönderilen çocukluktan mı kaynaklanıyor bilinmez, Pazar geceleri sakinleşiyor insanın ruhu. O sırada dinlediği müzikler de ona göre seçiliyor. Bitki çayı ya da bir kadeh içkiyle birşeyler karıştırırken, arka planda hoş ezgiler çalsın istedim. Tam da bu sırada yeniden karşıma çıktı “Kent Ozanları”

Umay Umay, Ferudun Hürel, Hümeyra, Mehmet Güreli, Vedat Sakman, Tibet Ağırtan, Teoman, Nejat Yavaşoğulları, Kudret Kurtcebe, Murat Yılmazyıldırım… kimler yok ki.. 98 yılında sanıyorum EKO TV’de program yapımcısı Güven Erkin Erkal’ın öncülüğüyle bir araya gelen Kent Ozanları, müthiş bir albüm oluşturdu.

Feridun Hürel Seni Sevmek Yok Mu derken, Tibet Ağırtan Hiç Düşündün Mü dediği, Murat Haşarı’nın Yansıma ile Fa Sol, Fa Sol Fa Sol, Sol Fa Sol notalarını anlamlandırdığı, Teoman’ın bile Kıyılarıma Vuran Sen Misin? diye sorduğu albümü aşağıdaki listedeki Youtube linklerinden dinleyebilirsiniz.

— Emin

Murat Haşarı – Yansıma

01.Feridun Hürel – Seni Sevmek Yok mu —> Dinlemek için tıklayın
02.Hümeyra – Ölüm —> Dinlemek için tıklayın
03.Mehmet Güreli – Kimse Bilmez —> Dinlemek için tıklayın
04.Vedat Sakman – Birisi Var —> Dinlemek için tıklayın
05.Taner Öngür – Tutukluyum Şehirde —> Dinlemek için tıklayın
06.Murat Haşarı – Yansıma —> Dinlemek için tıklayın
07.Tibet Ağırtan – Hiç Düşündün mü —> Dinlemek için tıklayın
08.Cenk Taner – Eğ Başını Eğeceksen —> Dinlemek için tıklayın
09.Teoman – Sessiz Eller —> Dinlemek için tıklayın
10.Umay Umay – Şeker Anne —> Dinlemek için tıklayın
11.Nejat Yavaşoğulları – Mualla —> Dinlemek için tıklayın
12.Kudret Kurtcebe-Çocuk —> Dinlemek için tıklayın
13.Serdar Keskin – Vize —> Dinlemek için tıklayın
14.Murat Yılmazyıldırım – Ağladıkça —> Dinlemek için tıklayın
15.Erdinç Ünlü – Kapkaragümrüklüleştiremediklerimizden misiniz? —> Dinlemek için tıklayın

Youtube linkleri hata verirse albümü BURADAN da dinleyebilirsiniz.

 

Etiketler: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Sibylle Baier


 bazen kuş tüyü ağır gelir,
 başım çatlar naifliğinden.
 bankta uyuyakalmak gibi bi’şey,
 hayalin güzel sadece.

Bunun gibi pekçok müthiş sözün yazarı,
Sibylle Baier, isimli Alman bir bayan.
1970’li yıllarda kendi yazdığı şiirleri,
ev ortamında gitar ve piyanosuyla
amatörce kaydetmiş. Yandaki fotoğrafta,
afacanlığı belirgin bir şekilde görülen oğlu
Robby, 30 yıl sonra bu kayıtları, aile üyelerine,
vermek üzere derlemiş. Bir kopyasını da,
Dinosaur Jr’s J Mascis’e vermiş ve böylelikle
bizler de bu güzelim sesi bugün dinleyebiliyoruz.
Huzur verici bir sese sahip Sibylle Baier‘in 2006
yılında çıkan Colour Green albümüdeki, Remember The Day, Tonight gibi şarkılar da müthiş..

Klibi olmayan sanatçıya, Nessa Kessinger ve Martin B Cherry müthiş bir klip çekmiş.
Aşağıdaki görüntüde o klibi izliyoruz.

— Emin

 
Yorum yapın

Yazan: 23/12/2011 in Folk, Melodik, Muzik

 

Etiketler: , , , , , , , , , ,

Fikret Kızılok – Kalbim

Bazı insanlara, kendi sonunu yazmak kısmet oluyor galiba…

Fikret Kızılok da 1995 yılında geçirdiği bir kalp rahatsızlığı sonucu bu şarkıyı yaptığında, 6 sene sonra bu hastalığın hayatına mal olacağını tahmin ediyor muydu acaba…

Kalbi yarı yolda bırakacak gibiydi, hakikaten de bıraktı büyük ustayı…

Vefat öncesi Hürriyet Gazetesi’nde Yenen Süsoy’a verdiği röportajdan alıntı ile devam ediyoruz..

Sabahları genellikle 07.30’da kalkarım. Duş, kahvaltı derken sıra gazeteleri okumaya gelir. Öğle yemeğini hafif şeylerle geçiştiririm. Öğle yemeğinden sonra mutlaka iki saat uyurum.

İyi bir balıkçı değilim, hiçbir şey bulamazsam, yosun salatası yaparak karnımı doyururum.

Kırmızı et, sakatat, kızartma asla yemem. Tavuğun göğsü ile çiğ balık, yeşil salata ve yosun yerim. Zeytinyağından başka yağ kullanmam.

İçki olarak kırmızı şarap ve rakıyı tercih ediyorum.

Dört yıl önce Çapa’da kalbe giden iki damarıma stend koydular, kafes gibi bir şey. Geçenlerde biraz taşikardi oldu, nabız 130’ya yükseldi, gerekeni yaptık düzeldi. Kullandığım ilaçlar bazen tirodimi düşürüyor onu da idare ediyorum. 

Paslanmaz ve denize dayanıklı kadın arıyorum

İki defa evlendim, 15 sene arayla. İkinci eşim beni terk etti. Terk edilmek bence güzel bir şey. Bugüne kadar hiçbir kadınımın kalbini kırmadım, gururunu zedelemedim. Onlar hissederler ve terk ederler. Ben terk edersem, acı vermiş olurum. Hadiseyi yapan ben değilim, ben yoluma devam ediyorum, o yoldan geri dönen onlar. Bütün istediğim okumak, yazmak, huzurlu yaşamak.

Bu satırları tam da gecenin üçünde yazarken, dinlememek olmaz…

— Emin

 

Etiketler: , , , , , , , , , , , ,

 
%d blogcu bunu beğendi: