RSS

Kategori arşivi: Country

Efsaneler kayıp giderken…

Efsanelerin tek tek yitip gittiği bir yüzyıla denk gelmişiz..

silverland

leonard-cohen

 

Etiketler: , , , ,

Dönsek ya!

ace

 

Şu aralar buralar Zayn Malik denilen arkadaş sebebiyle baya sarsılıyor. Yeni yetmelerin yeni idolü, genç kızların yeni “aşkı(!).”

Üyesi olduğu One Direction grubundan ayrılma konserinde, bütün salon hüngür hüngür ağladı. İşte ben diyeyim Tarkan, siz diyin Behlül gibi birşey bu aralar buralarda.

İnanın bizim de vardı böyle dönemlerimiz. Hani bir çığlık atmışlığım yoktur ama, aynı şarkıyı üstüste 20 kere bir kasete çektirip (kasetçiler vardı o zaman:)) saatlerce tekrar tekrar dinlediğimiz çok olmuştur. )

Bir anlık öyle, şu şarkıları dinlediğimiz günlere dönsek ya..Walkman zamanlarına..New Kids on The Block’lu, Ace of Base’li, UB40’li günlere..Ne iyi gelir, gelmez mi?

Silverland

 

 

Etiketler: , , , , , , , ,

Gribe tavuk çorbası, iç sıkıntısına Neşeli Günler:)

neseli günler

Tavuk çorbası gribe nasıl iyi geliyorsa, Neşeli Günler (ve bilumum Adile Naşit’li Münir Özkul’lu filmler) ve Füsun Önal da iç sıkıntısına o kadar iyi gelir. Haber izlemeye, gazete okumaya tahammül mü edemiyorsun? Depresyon hırkası giyip kahve üstüne kahve içip acıklı şarkılar mı dinleyesin var? Kendine gelme vakti… Patlat bir Neşeli Günler, Gülen Gözler, ardından da bir Senden Başka ya da Ah Nerede’yi tatlı niyetine..

Sen sağ ben selamet..

@silverland

 

Etiketler: , , , , , , , ,

Renault Kadjar, Bas Bas Paraları Leyla’ya ve Ekim Baykara

Normalde bu yazıyı eklemesi gereken Emin’di ama ya vakit bulamadı ya da müzik buraya eklenecek kadar hoşuna gitmedi.

Hatırlıyor musunuz bir aralar haberlerin altına döşenen müzikleri? Allahım… bozlaklar, arabeskler, haberin içeriğine göre en yavan romantik müzikler. Haber mi izliyoruz kısa film mi belli değildi. Neyse ki müzik kullanımına sanıyorum telif hakları nedeni ile yeni bir düzenleme getirildi de işkenceden kurtulduk. Haberlerde ne ciddiyet kalmıştı ne bir şey.

Haberde ciddiyet kalmadı deyince bak aklıma Reha Muhtar geldi şimdi. Star’ın anchourman’liğini yaptığı dönem. Ankara haber merkezini arayıp bültene girecek haberleri soruyor. Sayıyoruz sayıyoruz beğendiremiyoruz.

– Dışişleri Bakanlığından açıklama var.first aim
– I ıh.
– Başbakan bilmem ne yaptı.
– I ıh.
– Cumhurbaşkanı onu dedi.
– I ıh

Meğerse adamın derdi başkaymış. Hani böyle sıkışmalı kaza olsun, travesti kavgası, yangın… elti eltiye küstü, köyü ateşe verdi falan… Bilememişiz adamın beklentilerini. Bilemediğimiz için de karşılayamamışız. Şimdi adını unuttuğum bir muhabire “Bas Bas Paraları Leyla’ya” şarkısına ilham olan Leyla’yı Ankara pavyonunda buldurmuşluğu var adamın. Kolay değil.

Nereden nereye değil mi? Renault’un yeni arabası Kadjar’ın reklam müziğinden çıktım, bak yine yolu şaşırdım. Radyo reklamlarında adından bir araba modeli olduğunu kesinlikle anlamadığım Kadjar’ın reklam müziği First Aid Kit-My Silver Lining Justt.fm Justtlove’da Ekim Baykara o kadar çok çaldı ki dinleye dinleye kulağım alıştı. Meğer adamlar reklam vermişler 😉 Bence süper akıl. Zaten gittikçe reklam müzikleri özel ve güzelleşiyor. Yaptığın şarkı bir reklam müziği olursa, döndün köşeyi! Bir de ofis çalışanlarının mesai arkadaşı internet radyolarına reklam vermek çok akıllıca iş hem görsel hem sesli. Neyse, dinleyelim sevelim, yayalım.

Diardi

 

Etiketler: , , , , , , , , , , , , , ,

Belki de Yanlış Bir Leyla…

Her sabah bir dev masalında uyanınca, hep çocuk kalmak, kurtulmak….

Kar yağıyor bu gece.

Öyle beyaz ki şehir…

Anlamak bir ömür sürer,

Hayat niye kirlenir?

 

Etiketler: , , , , , , , ,

Herkes Kendi Gördüğüne Doğru Der Ya…

 

….bana söyleyin
kim var
aramızda
biraz ölmeden
bir türkü tutturmuş giden….

kosmos

@silverland

 

Etiketler: , , , , , , , ,

Gezi Parkı’nın direniş şarkıları

Her protesto kendi müziğini de yaratır…

gitar
direniş şarkılarından bir derleme…

Boyun Eğmeyenler

New York’lu Çapulcular – Şimdi İstanbul’da Olmak Vardı Anasını Satayım

Boğaziçi Caz Korosu: Çapulcu musun vay vay

Ceyl’an Ertem – Bir Başka

Boğaziçi Caz Korosu: Çapulcular oldu mu?

Kardeş Türküler – Tencere Tava Havası (Sound of Pots and Pans)

 Marsis – Oy oy Recebum

ODTÜ Sosyalist Düşünce Topluluğu’ndan Direniş Şarkısı

Duman – Eyvallah

Serhad Raşa ”Çapulcu’nun Şarkısı”

FlowArt – Gezi Parkı

– Tayfa

 

Etiketler: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

 
%d blogcu bunu beğendi: