RSS

Aylık arşivler: Mart 2013

yas dolu şarkılar…Mor Karbasi

“22 yaşındayım ve yas dolu şarkılar söylüyorum” aslında ne korkutucu bir cümle değil mi..

22 yaşımı düşündüm de..Ne bu kızcağıza ne de kendime yakıştıramadım…Sesi de öyle bir güzel gidiyor ki Mor Karbasi’nin..

İsrail ve Fas karışımı İngiliz vatandaşı bu hatun kişi, 15. yüzyılda Hıristiyanlar tarafından İspanya’dan sürülen Yahudiler’in, unutulmaya yüz tutmuş, Ladino müziğini temsil ederken şu acıklı cümleyi de kuruyor ki daha bir üzüldüm kendisi için “yazık gencecik kııız” dedim teyzeler gibi ama öyle işte demek gerçekler; “Aşkta beni mutsuz edecek hikayelere ihtiyacım vardı..”

Sen gelmişsin yok olmuş bir müziğe hayat vermişsin söyle, sev yaşa git be güzel kardeşim…

Silverland

Reklamlar
 
Yorum yapın

Yazan: 26/03/2013 in Muzik

 

Etiketler: , , , , , , ,

Summer Wine

summerwineKimi zaman basit bir şarkıdır sizi önce geceye sonra da geleceğe hazırlayan. Geçmişin tozunu gümüş mahmuzlardan temizleyip bir yaz şarabıyla kendinden geçebilir insan… Kıştan yaza, geçmişten geleceğe, orijinalden yeniden yorumlamaya….

Strawberries, cherries and an angel’s kiss in spring
My summer wine is really made from all these things

I walked in town on silver spurs that jingled to
A song that I had only sang to just a few
She saw my silver spurs and said let’s pass some time
And I will give to you…summer wine
Oh..oh..oh…summer wine

Strawberries, cherries and an angel’s kiss in spring
My summer wine is really made from all these things
Take off your silver spurs and help me pass the time
And I will give to you…summer wine
Oh…summer wine

My eyes grew heavy and my lips they could not speak
I tried to get up but I couldn’t find my feets
She reassured me with the unfamiliar line
And then she gave to me…more summer wine
Woh..woh..oh…summer wine

Strawberries, cherries and an angel’s kiss in spring
My summer wine is really made from all these things
Take off your silver spurs and help me pass the time
And I will give to you…summer wine
Mm…summer wine

When I woke up, the sun was shining in my eyes
My silver spurs were gone, my head felt twice its size
She took my silver spurs, a dollar and a dime
And left me craving for…more summer wine
Oh..oh..summer wine

Strawberries, cherries and an angel’s kiss in spring
My summer wine is really made from all these things
Take off your silver spurs and help me pass the time
And I will give to you summer wine
Oh…oh…summer wine

Görsel: KIM ROBERTI, Summer Wine

Morrisse Eserese

 

Etiketler: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Ben senden sonra her kimi öptüysem… Senin Yüzünden…

Metafor kullanarak sesteş şarkılar yazmak sanırım yolu ancak şiirden geçenlerin işi gücü oluyor. Popüler kültürün Teoman’ına kıyaslanmaktan kurtulamayan ve Rockstar olmak yerine “”aile babası” olmayı tercih eden Çarşının daimi üyesi her nefesime uygun şarkı sözlerinin sahibi kısaca F.D. yeni albüm yapar da ben ona bulaşmadan durabilir miyim?

fdBir çokları için ya anlaşılamamış ya da yanlış anlaşılmış bir adam olduğuna inandığım kendi deyimiyle şansız olduğu “Teoman ile kıyaslanmaktan tam kurtuldum derken Teoman’ın tekrar müziğe dönme haberiyle albümüm çıkışı aynı tarihe geldi, sanırım bu hep böyle olacak.” cümleleriyle ifade eden adam…

Beni uzun zamandır tanıyanların siyah balıkçı yaka, siyah kot ve yalın ayak beyaz bir hastane odasında yattığım zamanı bilenler “ölümle bu kadar yaklaşan ve hala intihar etmeyi becerememiş bu adam hayata bağlanabiliyorsa ben de buradayım” diyerek beni yaşama bağladığını bilirler. Gotik Romantizmde aslında acı gerçek tatlı olandır ve her acı yakar alev alev.

 Bu yüzden her daim sesi ve nefesi doğru teknikle okumadığı için muhteşem olan şarkıları beni benden almaya devam edecek. Alev Aleve takılıp kalmamış olanlar ya da atlatabilmiş olanlar için söylüyor şimdi…

Ben senden sonra her kimi öptüysem… Senin Yüzünden…

 

Morrisse Eserese

 

 
Yorum yapın

Yazan: 22/03/2013 in Muzik

 

Etiketler: , , , , , , , , , , , , ,

Sen bir ceylan olsan…

Aşık Veysel… bu isim karşısında sözcükler yetersiz kalmaz mı!

Bugün 21 Mart, geceyle gündüzün eşit olduğu bir günde ölüm. Onun ölüm yıldönümü… daha geçen gün dinleyip de mikroya ekleyeyim de hep birlikte dinleyelim demiştim ama denk getirememiştim. Kısmet bugüneymiş ki “Sen Bir Ceylan Olsan” parçasını ayrı severim ben. Alır beni benden… Bu sözleri anca bir “aşık” yazar işte…

– Destina..

Sen Bir Ceylan Olsan

Sen bir ceylan olsan ben de avcı

Avlasam çöllerde saz ile seni
Bulunmaz dermanı yoktur ilacı
Vursam yaralasam söz ile seni.

Kurulma sevdiğim gözelim deyin
Bağlanma karayı alları geyin
Ben bir çoban olsam sen de bir koyun
Beslesem elimde tuz ile seni.

Koyun olsan atlatırdım yaylada
Tellerini yoldurmazdım hoyrada
Balık olsan takla dönsen deryada
Düşersem toruma hız ile seni.

Veysel der ismini koymam dilimden
Ayrı düştüm vatanımdan ilimden
Kuş olsan da kurtulmazdın elimden
Eğer görsem idi göz ile seni.

 
Yorum yapın

Yazan: 21/03/2013 in Muzik

 

Etiketler: , , , ,

Herşey seninle güzel

DÜNYAMI BAŞKA DÖNDÜREN, SONSUZ UMUDUM, OYUN ARKADAŞIM, YARINIM, BEKLENEN GÜNLERİM, HUZURLU HEYECANIM, HERŞEY SENİNLE GÜZEL…

SONSUZLUKTA HER ŞEY BAŞLANGIÇTIR. SONSUZA KADAR… ∞

Sanırsın,dağlarda yol olmaz
Usanırsın,kalbinde güç kalmaz
Uzanırsın,oooof yarın olmaz
Zor günlerin,ardında huzur olmaz ki
Her zaman,umutlar yön bulmaz
Yarın olsa da,beklenen gün olmaz

Sözlerim gerçektir
Yüreğim kardeştir,her zaman
Umudum sonsuzdur
Uğraşım bitmez hiçbir zaman
Geliyor geçiyor hayat
Dönüyor durmuyor dünya
Geliyor geçiyor zaman
Dönüyor durmuyor dünya

Sanırsın,yalnızlık tek dostun
Aldanırsın kaçmakla bitmiyor
Hiçbir zaman,oooof yalnızlığın
Sözlerim gerçektir
Yüreğim kardeştir,her zaman
Umudum sonsuzdur
Uğraşım bitmez hiçbir zaman

Geliyor geçiyor hayat
Dönüyor durmuyor dünya
Geliyor geçiyor zaman
Dönüyor durmuyor dünya

— Arda

 

Etiketler: , , , , , , , , ,

Çıldırmıcam…

Yarın ekinoks..Geceyle gündüz eşitlenecek..de ne olacak? Bunu tartışmıycam…
Kendimi tutucam, çok sabırlı olucam..Çıldırmıycam..
Silverland
 
Yorum yapın

Yazan: 20/03/2013 in Muzik

 

Etiketler: , , , ,

Kadri Bilinmemiş Anlar Müzesi

Son zamanlarda yapmayı en çok sevdiğim şey yatıp kitap okumak. Bu mutluluk duygusu Ece Temelkuran’ın son romanı Düğümlere Üfleyen Kadınlar ile geri geldi neyse ki, çok mutluyum. Uzun zamandır elime yapışıp güneşte kalmış sakız gibi kalan, kekremsi tatlı, bitmek bilmeyen, iç bayıcı kitapları seçmek konusunda uzman olmuştum. Tahmin edersiniz ki Düğümlere Üfleyen Kadınlar’ı bu üstün beceri ile ben seçmedim, Silverland önerdi. Baktı ki çıkamayacağım ben kendi başıma bu bataktan, kızın beyni azcık seratonin salgılasın, diye düşündü sanırsam.. Allah razı olsun.

ece

Utku’nun (soyadı Lomlu hani, benim liseden arkadaşım diye daha önce bahsetmiştim) yaptığı önceki kapak tasarımlarını görünce açıkçası önce pek bişeye benzetememiştim ama okudukça anladım. Adam yapmış yine yapacağını!

Bütün bunların Bulutsuzluk Özlemi’nin bu eskiiii, karanlıııık, soğuuuuk şarkısı ile ne alakası var diye düşünenler lütfen kendilerini hiç yormasınlar, tamamen bir şimşek çakması efekti eşliğinde geri dönüş anı. Lisedeydim sanırım. Canım sıkkın yolda yürüme, yürürken zaman geçirme ve ferahlama şarkımdı bu benim. Canım burnumda ağlamaya başlamak üzereyken mırıldanmaya başlar, şarkının sonunda yükselen tempo ile birlikte zıplayarak ve gülümseyerek bitirirdim yolu. Hafiflemek budur işte! Kitapta Temelkuran’ın “Kadri Bilinmemiş Anlar Müzesi” dediği o anda bi şimşek çaktı ve bu şarkı geldi benim aklıma. Ne zamandır söylemediğim de tabii..

 Ne zamandır söylemeye ihtiyaç duyacak kadar sıkılmamışım, ne mutlu diye düşünebilmeyi isterdim herkes gibi ama sanırım asıl bana bu şarkıyı hatırlatan, o hafifleme anlarına hakklarını yeterince teslim etmemiş olmamdı.
Bi düşünsenize, Kadri Bilinmemiş Anlar Müzesi’ne konacak neeee parçalar çıkarır bu Hades’in Tapınağı…

Diardi

 
1 Yorum

Yazan: 19/03/2013 in Muzik

 

Etiketler: , , , , , , ,

 
%d blogcu bunu beğendi: