RSS

Varken Yok Olan O Kadar Şey’e İthafen

25 Tem

Daha çocuktum, yıl doksanların başı falan. Üst katımda oturan abinin bir sevgilisi vardı, her gün el ele girerlerdi sokaktan, Adam üniversiteli, sevgilisi üniversiteli… Nasıl özenirdim anlatamam. Hep gülerlerdi sokak boyunca, şakalaşmalar falan.

Tabi şimdiki gibi değil, elini elinden öteye, mesela boynuna atmazdı hiç, eve girene kadar sadece el ele olurlardı, ikisi de yola bakmazdı, gözlerinden başka bir şeyi görmezdi gözleri… Bana bile kırk yılda bir selam verirlerdi. O da gülerken artık gözünü kaçırması gerekirse biri. Selam dediysem de “nasılsın ufaklık” demekten ibaretti. Şimdi düşünüyorum da, cevabı çoğu kez duymamışlardır bile.

Sonra bir gün abi tek başına girdi sokaktan içeri, yüzünde gülümsemeden eser yoktu… Öylece geçti gitti yanımdan, ne bana, ne de alone-streetoyuncaklarıma bakmadan. Sonraki gün de… Ve bir sonraki gün de…

Anlamadığım iki şey vardı. Abi neden gülmüyor? Ve kadın neden gelmiyor?

Birkaç gün sonra sordum dayanamayıp, birkaç gün dediysem en az bir hafta geçmiştir belki aradan… “nasılsın abi?” dedim. “İyiyim” dedi. Bu kez yüzüme bakarak. “Abla nerede?” dedim. “Bilmem” dedi. Sonra girdi apartmana…

Tekrar konuştuğumu hatırlamıyorum o abiyle. Zaten birkaç ay sonra da taşındı apartmandan, muhtemelen mezun falan olmuştu. Yıllarca o iki sorunun cevabını bulamadım, aklımdan çıktı, düşünmedim… Umursamadım da… Ta ki tekrar aynı besteyi, notaları duyana kadar. Birlikte balkonda dinlerlerdi bazen… “Önce delice bir suç Sonra gülümsemeler Ucu kırılmış kim bilebilir Varken yok olan Bir çift siyah eldiven”

Varken yok olan o kadar şeyi düşününce buldum sanırım cevabı, bazen gülmez insan aynı sokakta, aynı adımlarla yürürken… Ve bazen gider insan, aynı sokakta yürürken bir zamanlar tuttuğu eller…

Geçimsiz

 
Yorum yapın

Yazan: 25/07/2014 in Muzik

 

Etiketler: , , ,

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

 
%d blogcu bunu beğendi: