RSS

Aylık arşivler: Temmuz 2014

Varken Yok Olan O Kadar Şey’e İthafen

Daha çocuktum, yıl doksanların başı falan. Üst katımda oturan abinin bir sevgilisi vardı, her gün el ele girerlerdi sokaktan, Adam üniversiteli, sevgilisi üniversiteli… Nasıl özenirdim anlatamam. Hep gülerlerdi sokak boyunca, şakalaşmalar falan.

Tabi şimdiki gibi değil, elini elinden öteye, mesela boynuna atmazdı hiç, eve girene kadar sadece el ele olurlardı, ikisi de yola bakmazdı, gözlerinden başka bir şeyi görmezdi gözleri… Bana bile kırk yılda bir selam verirlerdi. O da gülerken artık gözünü kaçırması gerekirse biri. Selam dediysem de “nasılsın ufaklık” demekten ibaretti. Şimdi düşünüyorum da, cevabı çoğu kez duymamışlardır bile.

Sonra bir gün abi tek başına girdi sokaktan içeri, yüzünde gülümsemeden eser yoktu… Öylece geçti gitti yanımdan, ne bana, ne de alone-streetoyuncaklarıma bakmadan. Sonraki gün de… Ve bir sonraki gün de…

Anlamadığım iki şey vardı. Abi neden gülmüyor? Ve kadın neden gelmiyor?

Birkaç gün sonra sordum dayanamayıp, birkaç gün dediysem en az bir hafta geçmiştir belki aradan… “nasılsın abi?” dedim. “İyiyim” dedi. Bu kez yüzüme bakarak. “Abla nerede?” dedim. “Bilmem” dedi. Sonra girdi apartmana…

Tekrar konuştuğumu hatırlamıyorum o abiyle. Zaten birkaç ay sonra da taşındı apartmandan, muhtemelen mezun falan olmuştu. Yıllarca o iki sorunun cevabını bulamadım, aklımdan çıktı, düşünmedim… Umursamadım da… Ta ki tekrar aynı besteyi, notaları duyana kadar. Birlikte balkonda dinlerlerdi bazen… “Önce delice bir suç Sonra gülümsemeler Ucu kırılmış kim bilebilir Varken yok olan Bir çift siyah eldiven”

Varken yok olan o kadar şeyi düşününce buldum sanırım cevabı, bazen gülmez insan aynı sokakta, aynı adımlarla yürürken… Ve bazen gider insan, aynı sokakta yürürken bir zamanlar tuttuğu eller…

Geçimsiz

 
Yorum yapın

Yazan: 25/07/2014 in Muzik

 

Etiketler: , , ,

Ne güzeldik oysa biz…

 

 

Blogda bugün misafir var; Kendisinin içi güzel:) Buyrunuz;

balloons

“Bu şarkıyı ilk dinlediğimde aylardan temmuz yıllardan 2010’du .

Bir coşkuyla ofise girer girmez şeydalı bir şarkı dinledim çok güzel demiştim sana büyük bir coşkuyla 🙂 Ne yaptık ettik bulduk dinledik 🙂
Şimdi başka bir yaz günü aylardan yine temmuz yıllardan 2014  yine radyoda bu şarkıyı dinledim 4 yıldan beri hiç dinlememiştim .. Şimdi içimde aynı coşkuyla sizlerle paylaşmasam olmaz diye düşündüm 🙂
Öyle ya da böyle sen hayatıma iz bırakanlardan olanlar iyi ki de varlar..
Onları çok öperim, günleri güzel geçsin…
İmza: İçi güzel…

 

Etiketler: , , , , , , , , , , , , ,

Gidersin, gülüşün fotoğrafında, öfken tweetinde takılı kalır…

Google çubuğuna adını yaz ve neler çıktığına bak. Bugüne kadar kaç fotoğraf paylaştın facebook’ta? Kaç tweet attın, kimlerin nelerini like’ladın. Nelere gülen surat yaptın ya da göz kırptın. Ya yorumların? Eleştirdiklerin ya da kahkaha attıkların, esprili yanıtların falan diyorum. Tatillerini falan da koymuşsundur sen şimdi hesabına. Instagram yaptığın yemekler ya da kokteyller ile yıkılıyor olabilir. Kedin, köpeğin, kuşun… İş yerinden arkadaşlarla öğle yemekleri, en yakın arkadaşlarınla ev halleri. Hatta youtube’da videolarınız bile vardır belki hani… Şöyle bir derinine inilse anneannenin kızlık soyadının ikinci ve dördüncü harfi bile çıkabilir!michael jackson
Daha önce de yazmıştım ya Black Mirror’da tam olarak bunlarla ilgili bir bölüm vardı. Sen ölürsün ama gülerkenki yüzün Instagram’da takılı kalır, sarhoşken söylediğin şarkıdaki sesin sonra.. öfkenin kelimeleri twitter’da.. her neyse, üşenmeyin, seyredin. 
Bu şarkıyı duyunca da tam olarak bu geldi aklıma. Adam gideli ne kadar zaman oldu ama sanırsın stüdyoda albüm hazırlığında hala. Michael Jackson’dan tüm özleyenlere gelsin Love Never Felt so Good.
Diardi ​
 
1 Yorum

Yazan: 11/07/2014 in Muzik

 

Etiketler: , , , , , , , , ,

#unutMADIMAKaklımda

madımak

Orta Doğu’da olanlardan mı korkuyorsunuz? IŞİD’den mi? Cumhurbaşkanlığı seçiminden sonra memleketin hali ne mi olacak? Suriye’de, Irak’taki görüntüler mi ürpertiyor sizi? Unutmuşsunuz o zaman..Bizim ülkemizin katliam geçmişi, “kardeşin kardeşi öldürmesi” ile başlar, yüzyıllar boyu anlatılacak nicesiyle devam eder..Unutan unutur da… Çocuktum bu vahşeti seyrederken…”Dini” mi yok etmeye çalışıyor türkü söyleyenler? Camiden çıkanlar neden tiyatroculara, sanatçılara saldırıyor? Şeriat ne demek? Aziz Nesin’i mi öldürmek istiyorlar, hani kitaplarını okuduğumuz yazar? Neden? Neden yakmak istediler madem dinleri imanları vardı? Belediye niye toplanın diye anons ediyordu?? Polis neden insanları kurtarmıyordu? Bu insanlar bizim evin oraya kadar gelebilir miydi birgün? Kafam epeyce karışmıştı..İnsan çocukken yaşadıklarını kolay unutmazmış ya.Bu ülkede, aydınların yakılarak öldürüldüğünü #unutMADIMAKaklımda

@silverland

 

Etiketler: , , , , , , , ,

 
%d blogcu bunu beğendi: