RSS

DiCaprio’dan daha iyi Muhteşem Gatsby mi olur!

19 Tem

gatsby 2Yolculuklar benim için en temiz kitap okuma zamanlarıdır. Havaalanları, otogarlar, uçak, otobüs hiç farketmez. Hele de elimde saran bir kitap varsa. F. Scott Fitzgerald’ın Muhteşem Gatsby’i de bir İstanbul yolculuğuma eşlik etti. Zaten öyle film tadındaydı ki, valiz üzerinde otururken okumak bile hiç sorun olmadı. Ve okurken içimden hep filmini izledim, çimlerin ortasında klasik iki katlı Amerikan evleri, arabalar, caz partileri… Tam olarak Fitzgerald’ın “Caz Devri”.

Filmininse daha önce çevrildiğini biliyordum ama o zaman Gatsby’i Robert Redford’un gatsbyoynadığını bilmiyordum. Gerçi yaşlandıkça daha bir kendini bulan Leonardo DiCaprio’nun performansını da izlemedim ama Amerikan rüyasını eleştiren Amerikalıları izlemek yine ilginç bir deneyim olabilir.

Filmin soundtrack’inde Jay-Z ‘nin prodüktörlüğünde Lana Del Rey, Florence and the Machine, The xx, Bryan Ferry, Fergie, Nero, Will.i.am., Emeli Sandé, Gotye, Sia gibi isimler biraraya gelmiş.

Mayıs ayında vizyona girmiş film, tabii ki yine geç kaldım! Bakalım kitabı önce okumanın filme getirdiği kekremsilik bu kez de olacak mı?

Diardi

 
Yorum yapın

Yazan: 19/07/2013 in Muzik

 

Etiketler: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Bir Cevap Yazın

 
