RSS

“Çocukluğunda Küçük Prens kitabını okumamış bir insanda ne büyük eksikler vardır bilemezsiniz…”

21 May

Küçük Prens 70 yaşında!

“Çocukluğunda Küçük Prens kitabını okumamış bir insanda ne büyük eksikler vardır bilemezsiniz…” Aynen öyle, şimdi “Niye?” deyip anlatmamı isteseniz, anlatamam. Ama akşama yeniden okuyacağımı biliyorum. Mutlu Tönbekçi’nin bugünkü köşe yazısı ile öğrendim Küçük Prens’in bugün 70. yaşını kutladığını. Ne doğru bi saptama yapmış ama…

Yazarı Antoine De Saint-Exupery’nin kitabının kendi ülkesinde yani Fransa’daki baskısının göremeden ölmüş olması da başka bir durum. Zira kitabını Amerika’da yazan ve ilk baskını orda yapan Exupery, aynı zamanda bir pilotmuş ve 1944’de Fransa’ya geri dönüp 2. Dünya Savaşı’nda Almanlara karşı savaşmaya kalkmış. Ama daha ilk sortisinde vurulmuş. Yıllar yıllar sonra, 2008’de, onu vuran Alman pilot “önümdeki uçakta yazar Antoine De Saint Exupery olduğunu bilseydim asla ama asla ateş etmezdim” demiş.

Edebiyatın insandan daha güçlü olduğunun en güzel kanıtlarından biri sanırım Küçük Prens.

Tönbekçi sayesinde Ankara İletişim’deki hocalarımızdan Mehmet Sobacı’nın da bir Küçük Prens koleksiyoneri olduğunu öğrendim. Ama her baskısı değil, her dilin ilk baskısı!

Normal olmadığım için kimsenin beni suçlamaya hakkı yok, bu benim genlerimde var!

Diardi

 
Yorum yapın

Yazan: 21/05/2013 in Muzik

 

Etiketler: , , , , , , , , , , ,

Bir Cevap Yazın

 
