RSS

Günlerden “Leyla ile Mecnun”

15 Nis

 

Buradan birkaç defa haykırdım. TRT1’de yayınlanan “Leyla ile Mecnun” dizisinin benim için özel bir anlamı ve güzelliği olduğunu. Benim için pazartesi akşamları saat 22.00 olduğunda zaman Leyla ile Mecnun diye akıyor. Bu dizi bildiğimiz bir aşk hikayesi değil. Bir mahallenin sıcaklığını yaşarken olağanüstü ve absürd hikayeler içinde komik ve bazen bir o kadar mesaj yüklü sahnelere tanık oluyorsunuz. Neyse ben yine reklama kaçıyorum bu yazıda ama olsun. Dizi oyuncuları şimdi The Leyla Band diye bir oluşuma gitti. Dizi içinde müzikleri kendileri yapıyorlar. Bilindik şarkıları kendilerine uyarlıyor falan. Harika bir tat alıyorum.

“The Leyla Band” konser versin kaçırırsam ne olayım. Son dönemde bu kadar fan olduğum başka bir dizim olmamıştı. Kaldı ki diziyi izlerken oyuncuların sahne performansları, kendilerini aktarma oyunculuklarındaki başarıyı da gösteriyor. Son olarak dizi oyuncularına yeni oyuncuların eklenerek oynadıkları Onur Ünlü’nün “Sen Aydınlatırsın Geceyi” adlı filmi 32. İstanbul Film Festivali kapsamında Altın Ulusal Lale Yarışması’nda en iyi film ödülünü aldı. Filmi daha izleyemedim.

Zira öğrendiğim kadarıyla sadece festivallerde gösterilecekmiş. Olsun ben sabırsızlıkla filmi de beklerim. Hazır bu kadar yazmışken ben The Leyla Band’ın Ali Altay’ın sesinden “Yokluğunda” parçasını dinleyelim.

– Destina..

 

Sen Aydınlatırsın Geceyi, Onur Ünlü’nün senaryosunu yazdı. Manisa- Akhisar’da çekilen filmin oyuncuların büyük bir kısmı Leyla ile Mecnun ya da Şubat dizisinde oynuyor. Bu iki dizinin de genel yönetmenliğini de Onur Ünlü yapıyor. Karakterlerin tamamının süper kahraman olduğu bir çeşit aşk hikayesi. Duvarların içinden geçebilen bir yan hakem; nesneleri oynatabilen bir kadın; zamanı durduran bir kız; bir dev; bir görünmez imam ve benzeri karakterlerin bulunduğu filmin başrol oyuncuları Leyla İle Mecnun dizisinden tanıdığımız Ali Atay, Demet Evgar ve Ahmet Mümtaz Taylan paylaşıyor.

 

 
Yorum yapın

Yazan: 15/04/2013 in Muzik

 

Bir Cevap Yazın

 
