RSS
Video

Kesmeşeker – Ne zaman gitti tren (Akustik)

03 Nis

Kesmeşeker – Ne zaman gitti tren (Akustik)

Şehir efsanesine dönüştürüp, bir anlam mı yüklemeye çalıştılar, gerçekten yaşandı mı bilinmez;
25 yıl kadar önce stüdyoda çalışırken, kaydı kesen tonmaystere ‘Kesme be şekerim’ diyerek verilen tepkinin sonrasında kurulmuş grup. Çok ilginçtir,  Wikipedia, Kesmeşeker için “Tek sabiti Cenk Taner olan değişken organizma”dır diye yazıyor. Çok güldüm.

90’lı yıllar, Türk Rock müziğin yükselişi, efsaneleşen gruplar ve şarkıların ötesinde, başka bir şeyden; o dönemde dinlenince bu kadar anlamlı olmayan bir şarkıyı anımsatayım istedim: “Ne zaman gitti tren”

Önce treni kaçırdığımızı hissettiren, ardından da bize yaşamın bazen sabır istediğini anlatan şarkı…

Uzundur ömür meraklanma
Mühimdir yalnızlık telaşlanma
Saatler geri yavaşlama
Sayfalar sarı bir zamanlar genç olsan da

Yaşamdan yaralı hayvan gibi
İnsafa gelmeyen sahip gibi
Duygular, saygılar eşyalardan sonra
Yazılmış suya bir zamanlar aşk olsan da

Ne zaman gitti tren, bir ben kaldım bir de gölgem
Saatim mi geri kalmış bilmem, ne zaman gitti tren

Bir rüzgara kapıldık biz
Yelkenler delik deşik
Acıktık bir anda acıya
Bir rüzgara kapıldık biz

Ne sen anladın ne ben öğrendim
Önsözler gereksizmiş geç bildim
Okuduk yine de gençmişiz işte
Öylesizliğin daha güzelmiş öylece

Bir kısa film hayattan kalan
Oyuncu olsam, yönetmen olsan
Gördüklerini unutmuş olsan
Yaşamak bazen sabır ister

şarkıyla ilgili küçük bir ayrıntı: albümdeki ilk versiyonunda cenk taner; “sayfalar sarı, bir zamanlar genç olsan da…” ve “yazılmış suya, bir zamanlar aşk olsan da…” derken “hidden track” olarak albümün sonuna eklenmiş olan versiyonda ise; “sayfaları sarı, bir zamanlar aşk olsan da…” ve “yazılmış suya, bir zamanlar genç olsan da…” diyor ve bizi yine bitiriyor…

Dip not: Kesmeşeker severler BURADAN daha önce yazdığımız grubun Tek kişiyim ben hala şarkısına ulaşabilir.

 
– Emin

 

Etiketler: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Bir Cevap Yazın

 
