RSS

Hoş bulduk yazısı

07 Şub

— Takribi 1500’lü yıllarda yaşamış bir şair olan Nef’i’ Efendi’nin taaa ortaokul, lise yıllarında bize öğretilen şiiri vardır hani, herkes mutlaka bilir;nefi

 “Tahir Efendi bana kelp demiş

İltifadı bu sözde zahirdir

Maliki mezhebim benim zira

İtikadımca kelp Tahir’dir” diye…

 Şu sıralar okuduğum bir kitapta bu hiciv ustasının bir kasidesini daha okudum ve mest oldum. Bu kaside gösteriyor ki, insanoğlu şu dünyaya ayak bastığından beri hiç değişmemiştir. Kıyafet değişir, saçlar değişir, yani dış görünüş gelişen dünya düzenine ayak uydurur da, nef’s ve duygular hep durduğu yerdedir. İşte o kaside ve anlamı…

 Ey dil hele alemde bir adem yoğ imiş

Var ise de ehl-i dile mahrem yoğ imiş

Gam çekme hakikatte eğer arif isen

Farz eyle ki el’an yine alem yoğ imiş…

Ey gönül! Hele şu dünyada adam gibi bir adam yokmuş

Var ise de gönülden anlayan bir sırdaş bulunmuyormuş

Eğer bilge isen, şu dünya için asla gam çekme

Ve tut ki, dünya diye bir şey de zaten yokmuş…

 

Nasıl, güzel değil mi?

Şburcu

Not: Ha bu arada şarkının konuyla ilgisi yok, iki gün önce Ankara’dan geldim rüzgarını getirdim size…🙂  

 
Yorum yapın

Yazan: 07/02/2013 in Muzik

 

Etiketler: , , ,

Bir Cevap Yazın

 
