RSS

100 yaşında bir kahraman – Ruhi Mücerret ve Maskeli Balo

15 Oca

Bugünün benim için en iyi tarafı, Vatan Kitap günü olması oldu. Yeni kitaplar aldım, çılgınlar gibi oturup tüm mesaiyi okumaya veresim var ama yanıma kitap almamışım! Allah beni davul etsin derken Vatan Kitap imdadıma yetişti. Tabii hemen kitap fuarından alınacaklar listesine yeni eklemeler de yapıldı okunurken. Ama en çok hoşuma giden, daha önce kitapları ile tanışma fırsatını bulamadığım Murat Menteş’in son kitabı Ruhi Mücerret ile ilgili Özlem Akalan tarafından yapılan röportajı oldu.

100 yaşında, maceraları arasında bir yandan da ölmeyi beklerken mezar taşına yazılmasını istediği cümle hakkında bir türlü karar veremeyen bu enteresan karakterin romanını okumayı merakla beklerken, röportajdan bir cümle, şu an bu satırların yazılmasına neden oldu.

Picasso, Gertrude Stein’ın bir portresini yapmış. Stein, “Pablo, bu resim bana hiç benzemiyor ki?” demiş. Picasso cevap vermiş, “Zamanla sen ona benzeyeceksin”.

Gertrude Stein, kaynak uramericansinparis.files.wordpress.com

100 numara bilen ancak 99’unu öğreten ve birini kendine saklayan pehlivanın saatinin son dakikaya doğru hızla saymaya devam ettiği günlerde, eşime her bakışımda, sakallarında ve şakaklarında ilk kez beliren ve sayıları her geçen gün artan beyazları görüyorum. Bir yandan, onların orda olmasında benim de suçum var, diye üzülürken, diğer yandan da onunla birlikte yaşlandığım için Tanrı’ya şükrediyorum.

Picasso’nun yorumu ve eşimin tavsiye ettiği şarkı ile güzel yaşlanmalara…

Diardi

Not:
Ruhi Mücerret’ten mezar taşı yazısı önerileri:

– Sizi ayakta karşılayamadığım için özür dilerim.– Tıbba inanmıyorum.
– 2005’te öldüm. Bu durumda kaç yıldır sigara içmiyorum?
– Kurtuluşu için savaştığım ülkeye yeni yeni adapte oluyorum.
– Nutella’nın tadı hala damağımda.
– Tehditler bana sökmez.
– Benim için de dua et Barbie.
– Barbaros Hayrettin Paşa’nın ne hissettiğini şimdi daha iyi anlıyorum.
– Uykum eskisinden de ağır.
– Yaşamak ölülerin de hakkı.
– Ölü canlar bir olalım.
– Bu taş başka mezara ait, fakat elden ne gelir?
– Kız olsaydım Avni Vav’la yatardım.
– Yalnızca geceleri dışarı çıkmama müsade var.
– Yaşamak bir ayrıcalıktı!

 

 
Yorum yapın

Yazan: 15/01/2013 in Muzik

 

Etiketler: , , , , , , , , , ,

Bir Cevap Yazın

 
