RSS

Sezen Aksu – Denge

06 Kas

Hindistan’ın Patna kenti’nde bir ip cambazı kız çocuğu gösteri yapıyor. 6 yaşında ve bu işten günde yeni türk parasıyla 2 buçuk lira kazanıyor. Ap foto-muhabir Prashant Ravi olanları bu açıdan fotoğrafladığında çocukluğun küçük cambazdan kaçmış olduğunu ortamın dargınlığını ama o arada da güneşin şefkatli anlık tedirginliğini kayda geçiriyor. (AP Photo/Prashant Ravi)

Daha güzel ne anlatabilirdi ki Tel Cambazının, tel üstündeki halini…Sokaklarda yitirip cebimizde bulduklarımıza gelsin…

DENGE

Sizin alınız al inandım
Sizin morunuz mor inandım
Tanrınız büyük amenna
Şiiriniz adamakıllı şiir
Dumanı da caba

Bütün ağaçlarla uyuşmuşum
Kalabalık ha olmuş ha olmamış
Sokaklarda yitirmiş cebimde bulmuşum
Ama sokaklar şöyleymiş
Ağaçlar böyleymiş
Ama sizin adınız ne
Benim dengemi bozmayınız

Aşkım da değişebilir gerçeklerim de
Pırıl pırıl dalgalı bir denize karşı
Yangelmişim diz boyu sulara
Hepinize iyiniyetle gülümsüyorum
Hiçbirinizle dövüşemem
Benim bir gizli bildiğim var
Sizin alınız al inandım
Morunuz mor inandım
Ben tam kendime göre
Ben tam dünyaya göre
Ama sizin adınız ne
Benim dengemi bozmayınız

Turgut UYAR

— silverland

 
 

Etiketler: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Bir Cevap Yazın

 
