RSS

Fikret Kızılok – Uyku Kardeşim

12 Mar

Kendimi bildim bileli uyku ile pek aram yoktur, geceyi severim. Herkes uykudayken sakin sakin çalışmak hep daha çok hoşuma gitmiştir. Gece muhabirliği döneminde güzeldi. Ancak erken kalkmanın mecburiyetten olduğu dönemlerde bu alışkanlığı sürdürmek çok da kolay olmuyor. Ama kendime göre bir taktikle onu da çözdüm. Normalde her gece en erken 2 gibi yatıp, sabah ise en geç 7’de uyanıyorum. 5 saatlik bir uyku bana yetiyor, bir sorun yaşamıyorum. Vücudun yorulduğunu hissettiğim dönemlerde ise stand by yöntemini kullanıyorum. Bir gece erkenden yatıp, stok yapıp, 1 ay boyunca maksimum 5 saat uykuyu sürdürüyorum.

Yıllar önce Erdal Demirkıran gece baskısında yazmış; “Sadece Aptallar Sekiz Saat Uyur” diye.. Günde 8 saat uyumanın 60 senelik bir ömrün üçte biri olan 20 senelik bir zamanı kapladığı ve günde 4 saat uyuyarak 10 sene fazladan yaşanabileceğini çeşitli örneklerle anlatan bu kitap çok hoşuma gitmişti. Masalsı bir anlatımı olan kitap, başlarda zamana yolculuk yaparak, bugün ‘önemli adamlar’ diye andığımız tarihi şahsiyetlerin yaşamlarına daha doğrusu çalışma ve uyuma alışkanlıklarına değiniyor. Ardından kendine hedef belirleme ve bu hedefler doğrultusunda zamanı programlamak ile ilgili taktiklere yer veriyor.

Bu tür kitaplarla aram iyi olmamasına rağmen 14 yaş çocuklarının anlayabileceği sadelikle, 60 sene yaşadığını düşün. Bunun 20 yılını uyuyarak geçiriyorsun mesajının net verildiği bir kitaptı ve çok mantıklı gelmişti.

Pazartesi sabahı karanlık İzmir havasında gözlerini açamayan ve Fikret Kızılok’tan Uyku Kardeşim Ver Elini diyen dostlara tavsiyedir…

Aklı başında olan hiçbir insan,
ömrünün üçte birini yatağa bağışlamaz..
Erdal DEMİRKIRAN
— Emin

 
 

Etiketler: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Bir Cevap Yazın

 
